joi, 26 iunie 2008

Celei care pleaca - Ion Minulescu

Tu crezi c-a fost iubire-adevarata ...
Eu cred c-a fost o scurta nebunie ...
Dar ce anume-a fost,
Ce-am vrut sa fie
Noi nu vom sti-o poate niciodata ...

A fost un vis trait pe-un tarm de mare,
Un cantec trist, adus din alte tari
De niste pasari albe - calatoare
Pe-albastrul razvratit al altor mari -
Un cantec trist, adus de marinarii
Sositi din Boston,
Norfolk
Si New York,
Un cantec trist, ce-l canta-ades pescarii
Cand pleaca-n larg si nu se mai intorc.
Si-a fost refrenul unor triolete
Cu care-alt'data un poet din Nord,
Pe marginile albului fiord,
Cersea iubirea blondelor cochete ...

A fost un vis,
Un vers,
O melodie,
Ce n-am cantat-o, poate, niciodata ...
.........................................................

Tu crezi c-a fost iubire-adevarata?
Eu cred c-a fost o simpla nebunie!

4 comentarii:

Anonim spunea...

da..e foarte frumoasa poezia..:X:X

frisky spunea...

e bine dudette ca iti place, ca e in variantele de bac de anul acesta :)) ahh si trebuie sa precizez ca aceasta poezie a fost una din probele pe care le-am trecut pentru media 10 la romana :D:D

Anonim spunea...

In cinstea ta,-
Cea mai frumoasa si mai nebuna dintre fete,
Voi scrie trei ode,
Trei romante,
Trei elegii,
Si-n cinstea ta,
Cea mai cantata din cate-n lumi au fost cantate,
Din fiecare vers voi face
Cate-un breloc de-argint,in care
Gandirile-mi vor sta alaturi,ca niste pietre nestemate
De-a pururi incrustate-n bronzul
Unei coroane princiare!...
Minulescu

frisky spunea...

anonim, daca mi-ai spune si cine esti ar fi perfect :D